عشق

زمانه عوض شده است. این روزها عشق اوّل کسی بودن کمی دشوار است. مگر اینکه از بچگی با او دوست بوده و چهارچشمی مواظبش باشی. خیلی از ماها عشق واقعی را با نفر دوم، سوم و یا چندم زندگی مان تجربه کرده ایم. حالا بعضی هایمان شجاعت ِ گفتن ِ این موضوع را داشته ایم و بعضی هایمان در یک دروغ مشترک سعی کرده ایم ادا دربیاوریم. این وضعیت، خوبی ها و بدی های خود را دارد و دقت و هوشیاری ما را در رابطه طلب می کند.

اولین نکته این است که همانجور که نباید دروغ بگوییم نباید طرف مقابل را به دروغگویی وادار کنیم. گذشته ی طرف مقابل، به ما هیچ ربطی ندارد. او به ما در گذشته هیچ تعهّدی نداشته و می تواند هر تجربه ای کرده باشد. پس نباید با نشان دادن حساسیت بر روی رابطه های قبلی او، پرسش های احمقانه ای نظیر «هنوز دوستش داری؟»،«من رو بیشتر دوست داری یا اون رو؟» و... را مطرح کنیم. مطمئنا عشق ما الان با ماست و ما را عاشقانه دوست دارد. اما از آن فرد یا افراد هم خاطرات خوبی دارد و هنوز گاهی به آنها فکر می کند. نگذاریم حسادت و این مالکیت لعنتی، رابطه را به گند بکشاند.

البته بررسی رابطه ی گذشته ی فرد، خوبی هایی نیز دارد. شما می توانید از اشتباهات نفر قبلی درس بگیرید و آنها را تکرار نکنید. می توانید عشقتان و نقاط ضعف و قوتش را بهتر بشناسید و آگاهانه انتخاب کنید و وارد رابطه شوید. مثلا کسی که زنش را کتک می زده  یا اهل روابط آزاد بوده یا... در رابطه با شما هم احتمال تکرار آن رفتارها را دارد. پس شما با مجبور نکردن ِ عشقتان به دروغگویی می توانید با او روابط صحیح و منطقی تری داشته باشید.

یادتان باشد که وارد پروسه ی مقایسه کردن و مقایسه شدن نشوید. شما یک فرد جدید هستید که عشقتان انتخابتان کرده است. اگر نفر قبلی را می خواست الان با او بود. وقتی خودتان را با او مقایسه می کنید ناخودآگاه در جاهایی کم می آورید و بیشتر از همه این موضوع خودتان را عذاب خواهد داد. یادتان باشد که فانتزی «یک عشق در زندگی» مال کتاب ها و قصه هاست. همانجور که هر کس مادر و پدرش را دوست داشته، عشقش را دوست داشته، بچه اش را دوست داشته و... می تواند در طول زندگی اش افراد مختلفی را دوست داشته باشد و یکی را انتخاب کند.

یادتان باشد  اگر خودتان قبل از ازدواج با کسی رابطه ای هرچند اندک داشته اید طرف مقابل هم حق داشته است که آن رابطه را داشته باشد. و از آن مهم تر اگر شما چنین رابطه ای را تجربه نکرده اید دلیلی ندارد که طرف مقابل، قبل از شما چنین رابطه ای را تجربه نکرده باشد. فقط اگر هنوز اینقدر از بلوغ احساساتتان مطمئن نیستید (من از خودم مطمئن نیستم) وارد جزئیات نشوید و در گذشته ی فرد کنکاش نکنید. بعدا در موقعیت های حساس بدجوری شما را آزار خواهد داد.

هر روز که از خواب بیدار می شوید در آینه به خودتان نگاه کنید و بگویید: مهم نیست که من چندمین عشق او هستم مهم آن است که آخرین عشق او باشم. مهم این نیست که چقدر از معشوق/معشوقه های قبلی خاطره ی خوب دارد، من خاطرات خوب بیشتری برای او خواهم ساخت. . در آینه به خود نگاه کنید و به امروز فکر کنید. گذشته مرده است و شاید آینده ای در کار نباشد.

نظرات 1 + ارسال نظر
مردمک یکشنبه 3 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 04:43 ب.ظ


بعضی ها را هرچه قدر بـخوانی... خسته نمیشوی!
بعضی ها را هرچه قدر گوش دهی ...عادت نمیشوند!
بعضی ها هرچه تکرار شوند ...باز بکر اند!
دیده ای؟!
شنیده ای؟!
... بعضی ها بی نهایت اند...
...
اما فقط بعضی ها !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد